Zamieszczone przez machu
[O1] Hamulce. Rdzewiejące tarcze i szuranie w bębnach?
Zwiń
X
-
[O1] Hamulce. Rdzewiejące tarcze i szuranie w bębnach?
Koledzy, takie mam ogolne obawy, moze nieuzasadnione. Ale do rzeczy.
Pierwsza sprawa. Tarcze hamulcowe z przodu. Rdzewieja - widac rudy osad nawet po jednej nocy stania auta na dworze. Skodzia nie jest garazowana. Oczywiscie osad znika po pierwszym przejechaniu i przyhamowaniu autka z rana. Czy to normalne, czy stosuje sie jakis srodek zapobiegawczy, zeby tak nie rdzewialy? Wczesniej tego nie obserwowalam. Chodzi oczywiscie o powierzchnie tarczy, ktora styka sie klockami podczas hamowania.
Druga sprawa. W ostatnim czasie slysze pewne szuranie - jakby w bebnach - z tylu. Objaw pojawia sie niemal codziennie. Wystarczy kilka razy mocniej przyhamowac i po problemie, robi sie cisza. Odglos dobiega z tylu, tylko podczas hamowania i znika po paru mocniejszych hamowaniach.
Dodam, ze jesli chodzi o bebny, to poltorej roku temu (22 tys km temu) byly robione, a konkretnie:
- wymiana szczek
- zestaw naprawczy bebnow
- linka hamulca recznego
- toczenie bebnow
Czy tam tez zebral sie jakis brud czy rdza. Przejmowac sie tym?
Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Mysle, ze pytania dosc konkretne
-
-
Kasiunia, w bębnach mógł się pojawić piasek i dlatego masz takie szuranie. Jeśli masz hamulce z tyłu i na badaniach technicznych przy corocznym przeglądzie wszystko O.K., to nie ma się czym przejmować. Jeśli chodzi o rdzę na tarczach, to zobacz sobie na tarcze w innych autach. Zauważysz to samo :wink: Ja widzę to również na zaparkowanych po sąsiedzku Fordach, Oplach i innych Stop metalu w tarczach tak w tym przypadku ma i już...nie ma to jak Octavia :drive:
>>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez HunterKasiunia, w bębnach mógł się pojawić piasek i dlatego masz takie szuranie. Jeśli masz hamulce z tyłu i na badaniach technicznych przy corocznym przeglądzie wszystko O.K., to nie ma się czym przejmować. Jeśli chodzi o rdzę na tarczach, to zobacz sobie na tarcze w innych autach. Zauważysz to samo :wink: Ja widzę to również na zaparkowanych po sąsiedzku Fordach, Oplach i innych Stop metalu w tarczach tak w tym przypadku ma i jużILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Mialem kiedys tarcze EBC Turbo Groove, powlekane specjalna warstwa, dzieki czemu zachowaly estetyczny wyglad przez pierwsze 15-20 tys. km. Pozniej cos tam bylo widac, ale i tak zachowaly sie lepiej niz zwykle stalowe tarcze po takim przebiegu.
Jesli masz alufelgi, to ma to znaczenia, a jesli felgi stalowe, to tym mniejszy uraz wizualny. Dlatego w aktualnym samochodzie mam felgi stalowe i cenie sobie, bo wyglada to estetyczniej.
Pozdrowienia.
Komentarz
-
-
Zarówno tarcze hamulcowe jak i bębny są wykonane z żeliwa ( a nie ze stali). To normalka, że trochę tu i tam pokryją się rdzawym nalotem ale w najważniejszym miejscu klocki zadbają o to by były błyszczące prawie jak lustroMoja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
Komentarz